Lubimy jak nasza praca jest doceniana, dlatego nie chcemy być w tym pomijani. Potrzebujemy czuć, że jesteśmy ważną częścią zespołu i akceptowani. Jako ludzie mamy silną potrzebę uznania i wsparcia, w przeciwnym wypadku gubimy poczucie sensowności pracy.
A co za tym idzie? Mniej wiary w swoje możliwości i niedoceniane kompetencje, przez co czujemy się sfrustrowani i zrezygnowani. Ulegamy znużeniu i obojętności. Z taką postawą wracamy do naszego rodzinnego domu i ma to ogromny wpływ na nasze relacje.
Nie musisz czekać, aby współpracownicy czy otoczenie, w którym przebywasz zaczęli Cię wspierać. Możesz już dziś i to SAMA podjąć działania!
Zacząć działać i brać sprawy we własne ręce.
“Musisz wierzyć w siebie nawet wtedy, gdy nikt inny w Ciebie nie wierzy. To czyni z Ciebie natychmiastowego zwycięzcę.”- Venus Williams, tenisistka
Samoświadomość jest punktem wyjścia w aktywnym kreowaniu otoczenia wokół siebie. Możesz wyjść zza biurka, uaktywnić się, zwiększać swoją skuteczność w kierowaniu swoim życiem w sposób przemyślany. Planować to, na co masz wpływ. Poddanie się panującej atmosferze i oczekiwanie, że ktoś inny się o nas zatroszczy, może nie poprawić naszej sytuacji i z góry skazujemy się na niepowodzenie. Wystarczy, że ockniesz się i przejmiesz odpowiedzialność za siebie, za swoje miejsce pracy i samopoczucie.
To jest właśnie ten czas, aby zacząć zmiany!
“Świat zawsze wydaje się weselszy, gdy zrobisz coś, czego w nim wcześniej nie było.” – Neil Gaiman, pisarz
To wzbudza szczere zainteresowanie ludzi:
Postawa ciała – bardzo wiele o nas mówi. Odpowiednia postawa doda Ci pewności siebie oraz wzbudzi zaufanie innych. Język ciała jest bardzo istotny – koniecznie obejrzyj wystąpienie Amy Cuddy na TED — jak inni nas odbierają.
Komfort psychiczny – zwrócić uwagę, co mówisz o sobie w towarzystwie innych osób, zwłaszcza tych, którzy mają wpływ na rozwój twojej kariery zawodowej. Czy pozostawiasz po sobie dobre wrażenie? Czy mówisz dobre rzeczy o sobie, czy wręcz przeciwnie? Jeśli narzekamy na naszą pracę, nie doceniamy tego, co robimy, to tym samym odbieramy jej ważność w oczach innych. Tak właśnie wyrabiamy o sobie opinie innych ludzi.
Wiara w siebie! – Samoakceptacja siebie, szacunek, to, w jaki sposób odnosisz się do siebie, jest nieodzownym elementem, wzmacnia wizerunku Twojej osoby i ma to ogromny wpływ na to, jak traktują nas inni.
Wiedza o swoich kompetencjach, atutach i potrzebach – one pomogą zbudować Twoją pewność siebie. Nazwanie talentów i efektywne nimi zarządzanie, pomoże Ci w dobieraniu odpowiednich projektów, inicjatyw, w których się wykażesz. Daj się zauważyć! Bądź pewna tego, co umiesz i co sobą reprezentujesz. Pokazuj, w czym jesteś dobra, na czym się znasz. Dzięki temu nadasz ważność swoim umiejętnościom. Jeśli nie znasz swojego potencjału to koniecznie – napisz do mnie. Razem możemy nad tym popracować.
Buduj relacje – dostrzegaj potencjał innych ludzi, pytaj o zainteresowania, słuchaj uważnie. Pomagaj wzrastać innym. Ty również jesteś odpowiedzialny za atmosferę w pracy. Dla pracowników to czy mogą współpracować z innymi, jest niesamowicie ważne. Ludzie powinni nas odbierać jako osobę, do której się idzie z przyjemnością. Dzięki takiej postawie możesz zainspirować innych do większej uważności na drugiego człowieka.
Bądź asertywny! – dlaczego to takie ważne? Ponieważ przynosi wiele korzyści. Buduje szacunek dla siebie i do innych ludzi. Osoby asertywne wybijają się spośród ogółu, gdyż świadome swoich możliwości i ograniczeń potrafią właściwie wyznaczać granice, komunikować się w sposób efektywny.
Zacznij świadomie budować swoją satysfakcję w pracy. Marka osobista to Ty, to Twoje kompetencje, wartości i osobowość. Frustrację zamień na satysfakcję.
Gotowa? Gotowy?
Zacznij już dziś!
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy możemy razem popracować. Napisz do mnie
MS